Άξονες



Σόλων ο Αθηναίος (638 - 558 π.Χ)



















Ανανεωμένο 5/8/17

Αθήνα 20/6/2016

Το κίνημα διέπεται από τις βασικές αρχές της αυθεντικής αρχαίας Αθηναϊκής Δημοκρατίας όπως αυτές περιγράφονται παρακάτω.

Κανένα μέλος, οποιουδήποτε αξιώματος δεν δύναται να καταργήσει ή να παρακάμψει τους Νόμους ή Άξονες του κινήματος. Ο νομοθέτης – ως άλλος Σόλων – μας παρέδωσε τους Άξονες και "αυτοεξορίστηκε" για τα επόμενα 10 χρόνια ...

Αυτό όμως αυτομάτως καθιστά και τους δημιουργούς του κινήματος ως ανιδιοτελείς και ίσους μεταξύ ίσων. Το μόνο τυπικό και τιμητικό αξίωμα το οποίο ίσως θα λαμβάνουν οι ιδρυτές και νομοθέτες είναι αυτό του «Θεσμοθέτη» καθώς και την συμμετοχή μέσω κλήρωσης στην ετήσια 12μελή επιτροπή των Θεσμοθετών, η οποία θα έχει κυρίως συμβουλευτικό και συντονιστικό χαρακτήρα, συμμετοχή στις εσωτερικές δικαστικές διαδικασίες και γενικότερη ευθύνη στην διαφύλαξη των νόμων, των αρχών και των θεσμών του κινήματος.


Το αξίωμα του Θεσμοθέτη θα λαμβάνουν και όσοι εκλεγμένοι Πρόεδροι του κινήματος διετέλεσαν και εκτέλεσαν με επιτυχία – κατά γενική ομολογία και με την έγκριση της δικής μας «Βουλής» με ψηφοφορία – περισσότερες από δύο θητείες, αλλά και τα τελειόφοιτα μέλη της Νομικής, μετά το πέρας τριετίας από την ημερομηνία εγγραφής τους στην «ΑΚΑΔΗΜΙΑ Πολιτών».

Όλα αυτά με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα προκύψει η ανάγκη να καταστούμε επίσημος πολιτικός φορέας και να κινηθούμε σε οργανωμένες εσωτερικές αρχαιρεσίες και εκλογές, αλλά θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτός δεν είναι αυτοσκοπός, αφού το κίνημα μας είναι γνήσια λαϊκό-επαναστατικό και η δράση μας εστιάζεται κυρίως στην επαναφορά της Δημοκρατίας και στην πολιτική-κοινωνική απελευθέρωση της χώρας κάτι που μπορεί να συμβεί χωρίς απαραίτητα κάποια τυπική νομιμοποίηση μας.

- Μήπως ο Αρχέστρατος ή ο Εφιάλτης Σοφωνίδου ζήτησε κάποιο νομικό έγγραφο από τον Άρειο Πάγο το 462 π.Χ για να ξεκινήσει την επανάσταση μαζί με τους χιλιάδες Αθηναίους Δημοκράτες για την ανατροπή της Ολιγαρχίας που άλλωστε είχαν επιβάλλει οι ίδιοι οι Αρεοπαγίτες και μέρος της ντόπιας πλουτοκρατίας;

- Μήπως ο Θ. Κολοκοτρώνης και οι άλλοι αγωνιστές του ’21 ζήτησαν το χρυσόβουλο και την έγκριση του Οθωμανού Σουλτάνου για να ξεκινήσουν τον εθνικό-απελευθερωτικό αγώνα;


Το ποιο πιθανό λοιπόν είναι να παραμείνουμε ένα αυθόρμητο, ελεύθερο και ανεξάρτητο κίνημα πανελλήνιας εμβέλειας που θα λειτουργεί χωρίς αρχηγούς και χωρίς απαραίτητα εγγεγραμμένα μέλη, με κατά τόπους αυτό-οργανωτικές δημοκρατικές ομάδες που θα διακρίνονται σε Συνοικίες, Κοινότητες ή Δήμους – αναλόγως του αριθμού μελών τους – και που θα δρουν με συντονισμένες ή και αυτόνομες ενέργειες και με μια δομή που θα θυμίζει το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον μας, όπως τον Γαλαξία και το Σύμπαν και πάντως όχι τις νεοταξικές πυραμιδικές δομές.

Οι όποιες μελλοντικές εσωτερικές εξελίξεις στο κίνημα πάντως θα καθοριστούν από το σύνολο των ισότιμων μελών μας.


Κανένας ιδιοκτήτης λοιπόν, καμία διάσημη πολιτική οικογένεια ως επικεφαλής, κανένας πάτρωνας και "χορηγός" στο ανοιχτό κίνημα της αληθινής Δημοκρατίας, αλλά όλοι οι πολίτες/μέλη είναι παράλληλα οι φορείς, οι λειτουργοί και οι κοινωνοί του!

Άξονες

Εις το όνομα της Αγίας, Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος.


1) Ισονομία

2) Ισηγορία

3) Ισοπολιτεία

4) Αξιοκρατία

5) Διαφάνεια

6) Κοινωνική Ευημερία

7) Λογοδοσία

8) Ανακλητότητα

9) Κλήρωση και Περιοδικότητα θητειών
[σ.σ. η κλήρωση πολιτών σε διάφορα θεσμικά όργανα ή λειτουργίες της Πολιτείας (Βουλή, Διοικητικά Δικαστήρια, Ελεγκτικές επιτροπές κ.α.), είναι βασικό χαρακτηριστικό της Δημοκρατίας, όπως και η περιοδικότητα, δηλαδή η προκαθορισμένη σύντομη διάρκεια θητείας]

10) Τα βασικά τρίπτυχα αξιών μας είναι < Πατρίδα – Θρησκεία – Οικογένεια > και  < Έθνος – Ανεξαρτησία – Δημοκρατία >

11) Οι βασικοί πυλώνες μας είναι <Αγία Τριάδα – Ιστορία – Ελληνικός Πολιτισμός>

12) Βασικός στόχος του κινήματος είναι η απελευθέρωση της Ελλάδας και η άμεση ή σταδιακή μετατροπή του πολιτεύματος με την έγκριση του ελληνικού λαού – μέσω μιας νέας Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης – σε αληθινή Δημοκρατία, με αρχές, αξίες και θεσμούς που συμφωνούν με τις μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα, του Κλεισθένη, του Εφιάλτη Σοφωνίδου, του Αρχέστρατου, του Περικλή και γενικότερα με το απόσταγμα του Ελληνικού Πολιτισμού